Aile şirketlerimizin nesiller arası geçişini en uygun zamanda ve en uygun şekilde gerçekleşmesini sağlayan “Aile Anayasası” projemizi sizlerle birlikte yapmak istiyoruz.
Değişen dünya standartları; kurumlar ve bireyler için de sürekli değişim ve gelişim ihtiyacını kaçınılmaz kılmaktadır. Şirketlerimizin devamlılığı ve kurumsallaşması konusunda önemli projelere imza atan Quality Line Yönetim ve Eğitim Danışmanlık 2001 yılından bu yana faaliyet göstermekte, Kurumsal Eğitim ve Yönetim Danışmanlığı hizmetleriyle her zaman en iyiye odaklanan kurumların aradığı bir marka olmuştur.
Danışmanlık bir kişiye, takıma ya da kuruluşun değişmesine yardımcı olmaktır.
Yönetim danışmanlığı kavramı ise özet olarak; bir kurumdaki kaynakları planlama, organize etme, yönetme ve koordine etme işlerinde liderlere, yöneticilere ve ekiplere yardımcı olmaktır.
Bizler stratejik yönetim, aile ile şirket arasındaki ilişkilerin kurgulanması, organizasyonel gelişim gibi konu ve uygulamalarda uzman bir eğitmen, bu uygulamaların hayata geçirilmesi için kolaylaştırıcı görevini üstleniriz.
Kurumsal gelişim projeleri; sunduğumuz danışmanlık hizmetlerinin ve eğitimlerin bir ya da birkaçının bir araya gelmesinden oluşurlar.
İhtiyaç duyduğunuz hizmetlere dair projelendirmeyi yapmadan önce talepleriniz ve uzman danışmanlarımızın kurumunuzda yapacağı Kurumsal Check-Up (tanılama) ile, gelişim projesi öngörüsü oluşturulacaktır.
Gelişim projelerimiz genel çerçevede aşağıdaki iş paketlerini içerir. Kurumunuzun mevcut durum tespiti neticesinde projeye farklı başlıkların eklenmesi ya da ilgili başlıkların projede yer alamaması söz konusu olabilir.
Talebinizin bize ulaşması durumunda sıkı bir izleme süreci başlar. Sizleri ziyaret ederiz ve beklentileriniz ve talepleriniz ile ilgili görüşürüz.
Teklif öncesinde mutlaka Check-Up çalışması yaparız. Check -Up süresi, kurumunuzun yapısına göre değişecektir ancak asgari 1 adam/gün dür. Tanılama çalışmasından sonra teklifimizi hazırlarız ve sizlere sunarız.
Teklifin kabulü ile Yönetim Danışmanlığı Projesi ile ilgili sözleşmemizi imzalarız. Ertesinde proje planımızı hazırlarız ve sizlere sunarız. Onayınız ardından projemiz başlar
Aile şirketleri; ailenin geçimini sağlayan kişi tarafından yönetilen, en az iki kuşağın kurumda çalıştığı, yönetim kademelerinin önemli bir kısmında aile üyelerinin istihdam edildiği, kararların alınmasında önemli ölçüde aile üyelerinin etkili olduğu şirketlerdir.
Şirketiniz belirttiğimiz tanımın içerisinde ise, şirketinizin sürekliliğini güvence altına almak, aile içerisinde şirket yönetiminden kaynaklı tartışmalar yerine bir istişare ortamını oluşturmak ve aileniz ile şirket arasındaki ilişkileri düzenlemek istiyorsanız; çözüm için sizlere “Aile Anayasası ve Aile İlişkileri Yönetimi” hizmetimizi sunuyoruz.
Aile şirketleri; ailenin geçimini sağlayan kişi tarafından yönetilen, en az iki kuşağın kurumda çalıştığı, yönetim kademelerinin önemli bir kısmında aile üyelerinin istihdam edildiği, kararların alınmasında önemli ölçüde aile üyelerinin etkili olduğu şirketlerdir.
Şirketiniz belirttiğimiz tanımın içerisinde ise, şirketinizin sürekliliğini güvence altına almak, aile içerisinde şirket yönetiminden kaynaklı tartışmalar yerine bir istişare ortamını oluşturmak ve aileniz ile şirket arasındaki ilişkileri düzenlemek istiyorsanız; çözüm için sizlere “Aile Anayasası ve Aile İlişkileri Yönetimi” hizmetimizi sunuyoruz.
Aile işletmeleri için büyük öneme sahip olan aile anayasasını tanımlamak gerekirse en geniş ifadesiyle; aile anayasası bir aileye evlilik yada kan bağı ile katılarak aynı soyadına sahip olmaya hak kazanan kişilerin aile ilişkilerinde, üçüncü şahıslarla ve işletmeyle olan ilişkilerinde rehberlik görevi yapan aile üyeleri tarafından da kabul edilen, tüm aile bireylerine tarafsız bir şekilde uygulanan kurallara uyulmaması durumunda yaptırımları olan hukuki bir metindir.
Bu çalışma neticesinde özet olarak aşağıdaki başlıklar üzerinde mutabakata varılır;
Çalışmanın Amaçları:
Çalışmanın İçeriği:
Tüm aile bireyleri ile bire bir görüşmeler yapılarak aile bireylerinden verilerin toplanması, Kurumsal Check – Up ile mevcut durumun tespit edilmesi. Aile bireylerinin aile anayasası, iletişim ve aile şirketlerinde profesyonelleşme eğitimlerinin verilmesi. Çalışma planının oluşturulması.
İş planına uygun olarak çalışmaların ve toplantıların gerçekleştirilerek, Aile Anayasasının oluşturulması.
Anayasaya uyum konusunda kuralların belirlenmesi, hukuki olarak çalışmanın gözden geçirilmesi. Noter tasdikli metnin hazırlanması ve tüm hissedarlar tarafından onaylanması, istenirse şirket ana sözleşmesinde yer verilmesi.
Şirketlerdeki aile anayasası ile ilgili çalışmalar sadece “yeni anayasa” hazırlamaktan ibaret değildir. Mevcut anayasası olan bir çok şirket, anayasalarını revize etmek, geliştirmek için çalışmalar yapmalıdır. Çünkü değişen ihtiyaçlar ve farklılaşan çalışma koşulları kimi zaman mevcut anayasaya bazı eklemeler yapılmasını gerekli kılmaktadır.
Adres : Tatlısu Mahallesi Yesevi Sokak No:1 Decon Plus D:18 Şerifali / İstanbul
Telefon : 0216 313 7126 | 0532 300 26 78
E-posta : info@qualityline.com.tr
Copyright © 2023 QualityLine